torsdag 31 mars 2011

Kryddat värmer

Vaknade med huvudvärk. Har frusit hela förmiddagen, främst om händerna. Datorn avger dock en del väme. Nu har jag intagit en svampsoppa med extra svartpeppar i, det värmde.

Har googlat på ketonfas och förstått att det är viktigt att inte äta något utan att bara dricka soppa och vatten för att komma in i denna fas. Ketonerna bildas när kroppen bara bränner fett och inga kolhydrater intas. Tydligen får man inte äta/dricka ett dugg mer än soppor och vatten för att behålla sig i den fasen. Fasen!
Är så grymt sugen på något mer.

Vad jag också läste var att man de första dagarna känner sig kall, yr, har svårt att koncentrera sig och är extra trött. You bet! Jag tar nu en middagslur innan jag hämtar barnen.

Om några dagar hoppas jag att det känns lättare och att jag blir piggare igen.
Jag har precis varit och hämtat mitt nya pass, ser fram emot en smal semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid kul med en kommentar!