onsdag 10 mars 2010

Hallen i ny skepnad

Jag har de senaste dagarna gjort om delar av vår hall.
Först tänkte jag tapetsera väggarna, men eftersom jag inte "nådde upp", började jag istället med att göra om trappan.

Den gamla bruna färgen skrapades bort vid vår stora renovering 1997, därefter oljades den.
Nu känns trappan alldeles för mörk, och jag har bestämt att den ska målas vit (NCS 0500)- hela trappan. Först funderade jag på att bara måla sättstegen (de vertikala delarna) och vagnstyckena - men jag tyckte att skulle den vara vit så skulle HELA trappan vara vit.
Jag började med att fylla i latex i alla skarvar och därefter grunda en gång. När grundfärgen torkat ordentligt har jag hittills målat trappan med golvfärg (vartannat steg i taget). I kväll eller i morgon förmiddag kommer HELA trappan att få en andra strykning. Hoppas det räcker.



Hallen har med denna förvandling fått ett helt nytt ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid kul med en kommentar!