måndag 1 februari 2010

Härlig vintermotion

Som tur är har mitt knä blivit mycket bättre i helgen, och antagligen var det en inflammation i muskelfästet.... Hoppas jag.

Idag har jag varit en tur ute i naturen, jag klädde på mig för längdåkning, och tog skidorna under armen och promenerade till spåret. Ett härligt snöfall gjorde mig sällskap de 2,5km innan jag kunde spänna på skidorna och skida runt Skånerundan ca 4,6km. Tyvärr var nysnön i spåren inte direkt till någon fördel, men det kändes härligt att få snö på kinderna under färden. Jag hade förberett familjen att de skulle få hämta mig när jag åkt färdigt. Men jag kände att jag hade mer ork kvar, så jag började promenera hemåt. Efter ett tag upptäckte jag att vägarna var vintervita, inget salt, eller sand ännu på vägarna. Så jag spände på skidorna och skidade halva vägen hem. Sista biten fick jag springa med skidorna i händerna för att hinna hem innan barnen skulle hämtas.
Efter en härlig dusch mätte jag rundan, och fick totalt 9,6 km motion. HÄRLIGT!
Kanske känns byxorna redan lite stora...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid kul med en kommentar!