fredag 29 januari 2010

Igår satt äldsta dottern på golvet och pysslade med sina inneskor-to-be. Hon klipper,limmar, klipper och limmar. I 4 lager ska det vara filt för sulan, och sedan 2 lager ovanpå foten. Sedan ska de dekorereas. Hon gör detta "lilla" pysselprojekt med en kompis, och jag tror de kommer att vara väldigt malliga när de ser att de verkligen kan göra egna inneskor själva.
Idén fick de av Philofix på barnkanalen, men jag hade en bok (Inred och förnya med tyg) med tydligare instruktion som de följer.

Efter kvällsmaten fick hon syn på ett rosa nystan raggsocksgarn. Jag vill lära mig sticka! Kan inte jag sticka en halsduk?? Jag föreslog istället att hon skulle sticka handledsvärmare, hon köpte idén och nu är den ena ungefär halvfärdig.



Klicka på bilden för att se den lite större.
Jag hjälpte till att lägga upp maskorna, och göra resåren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid kul med en kommentar!