onsdag 17 mars 2010

Blivande kaffetant?


Kaffekoppen köpte jag i par för 5kr styck på lokala lördagsloppisen härom veckan. De är ljust rosa och jättegoda att dricka ur. Det är bättre att dricka kaffe ur kopp än mugg.


Strax efter jul bestämde vi oss för att sälja av vår perkulator som bara använts vid kalas. Kaffet i den blev väldigt starkt och väldigt varmt. Jag sålde den på tradera och fix strax över hundringen för den. Rätt ok tycker jag.

Därefter köpte vi en ny hederlig kaffebryggare, och den har fått jobba mer än vid kalas, jag börjar lära mig att dricka kaffe. Magen protesterar fortfarande, men jag kan tycka att det smakar mycket godare med den här bryggaren. Med lite krydda av kardemumma eller kanel ibland bönorna får det lite extra sting, och det luktar gott i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid kul med en kommentar!