lördag 23 januari 2010

Inspirationsresa

I går tog jag tåget mot Stockholm väldigt tidigt, var framme innan kl 10. Det är smidigt. Förmiddagen och en bit in på eftermiddagen strosade jag runt på Formex, och strax innan 14 kände jag mig redo för att ta mig tillbaka in till stan. Jag behövde köpa åksjuktabletter, för att klara av hemresan med x2000. Det fanns tid över för en tur inom Åhléns, H&M, Ur&Penn, Apoteket och en god kebab vid Hötorget. Det var rea på rean, och jag shoppde lite extra billigt. Tror aldrig jag varit så effektiv i Stockholm. Det skulle aldrig funkat om jag inte varit själv.
Klockan 16.21 rulladet tåget in på spår 10 som skulle ta mig söderut igen. På resan hade jag sällskap av de inredningstidningar jag fyndat på mässan. 5 för 50 (Lantliv) och 5 för 100kr (Hus&Hem). De var tunga att gå och bära på, men fina att titta i.




Visserligen var de inte de senaste numren, men det är härligt att kolla fina inspirerande bilder i alla fall. Åter på stationen i småland kl 19.30. Jag kan absolut tänka mig ytterligare en heldag i Stockholm på det här sättet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid kul med en kommentar!